Als webdesign bureau ontkom je er natuurlijk niet aan. Ook wij moeten onze informatie aan mobiele gebruikers op een andere manier aanbieden. Dit moet wel omdat deze groep vaak beschikt over een beperkte verbinding of een datalimiet. Hierdoor is het wenselijk om een beperkte hoeveelheid aan data aan te bieden. Al geruime tijd onderzoeken wij de mogelijkheid om onze website ook op deze manier aan te bieden en vanaf heden is dit ook een feit. Gebruikers van een iphone of andere smartphone krijgen voortaan automatisch mobiele variant voorgeschoteld wanneer ze met het desbetreffende apparaat onze website bezoeken. Natuurlijk bieden we wel de mogelijkheid om de volledige website ook te bezoeken.
Het laatste nieuws
Op deze pagina vindt u een overzicht van de meest recente ontwikkelingen binnen ons bedrijf of nieuws dat is gerelateerd aan de markt waarin wij opereren. Om op de hoogte te blijven van al deze ontwikkelingen bieden wij niet alleen dit overzicht aan op onze website, maar deze is tevens in een RSS-feed beschikbaar (klik hiervoor op het RSS-logo onderaan deze website). Ook wanneer u zich aanmeldt voor onze website zult u van het belangrijkste nieuws op de hoogte worden gehouden.
Loungesets, als je denkt dat iedereen er inmiddels al wel een heeft dan heb je het behoorlijk mis. Style Zuid B.V. is een groothandel die jaarlijks vele honderden luxe loungesets verkoopt. Zij hebben inmiddels al een aantal websites voor verschillende bedrijven en collecties, maar ze hebben ons gevraagd om de nieuwe website te ontwikkelen voor Stijn Furniture. Een collectie bijzondere en luxe loungesets. We hebben in samenspraak een logo ontwikkeld en de vormgeving voor de website bepaald. Vanaf vandaag is deze website live te aanschouwen op http://www.StijnFurniture.nl. De producten worden in een razend tempo gevuld wat de verkoop voor het aankomende zomerseizoen is al in volle gang.
Er zijn op de wereld allerlei verzamelaars en dus ook verzamelingen. Zo kwam de eigenaar van de grootste privé collectie met sterke drank in de wereld op ons pad. Hijwas op zoek naar een bedrijf die een website voor hem kon ontwikkelen. Hij wil namelijk zijn collectie te gelden gaan maken. De collectie bevat unieke exemplaren van voornamelijk cognac, armagnac, whisky en port en zal worden aangeboden via een reseller kanaal aan de rich and famouse en aan restaurants en hotels die hun sterren inmiddels behaald hebben. Ook verzamelaars zullen ongetwijfeld geïnteresseerd zijn in een deel van de verzameling die uit meer dan 5000 flessen bestaat. Dit zijn wel allemaal flesjes die je niet eventjes opentrekt aangezien de prijzen op kunnen lopen tot meer dan € 100.000,- voor één enkele fles.
We werden benaderd door een fastfood restaurant om een offerte te maken voor hun website. Chicken City is een restaturant dat mogelijk de eerste is van een enorme keten in ons land. De eerste vestiging is reeds gevestigd in Lelystad en mogelijk zullen er in de toekomst nog meerdere volgen. Natuurlijk kunt u in de toekomst gaan kijken waar ze zich bevinden en wat voor heerlijke gerechten ze allemaal serveren. Zoals de naam al doet vermoeden zijn deze gerechten op kip gebasseerd. Het is niet aardig om direct een vergelijk te maken met andere fastfoodketens, maar op één ding gaan ze zeker afwijken van de rest. Ze krijgen een schitterende, door Scorpion Computers & Software ontwikkelde website.
Gelukkig zijn er bedrijven die het belang inzien van internet marketing. Super Cleaning Service is zo'n bedrijf. Voor deze opdrachtgever hebben we inmiddels al meerdere websites gemaakt en daarom hebben ze ons ook deze weer gevraagd om de website van SCS van een nieuwe look-and-feel te voorzien. De website zal een zakelijker tintje krijgen en moeten voldoen aan de nieuwe standaarden die het internet te beiden heeft. Natuurlijk zijn wij vereerd met deze opdracht en zullen we ons inzetten om deze doelstellingen te halen.
We hebben al eens meer aangegeven dat ook wij het belang inzien van social media. Ook tijdens mijn vakantie zag ik weer hoe veel gebruik er wordt gemaakt van dit soort websites en daarbij behorende apps op het mobiele platform. Samen met een team van experts op het gebied van social media zijn we op dit moment een nieuwe strategie aan het bepalen voor het gebruik van social media voor onszelf, maar natuurlijk ook voor onze klanten. Waar we in dit beginstadium al van overtuigd zijn is dat we onszelf actiever moeten profileren op Twitter. Vanaf vandaag zullen we dus buiten de RSS-feeds, die al aanwezig zijn op onze website, ook ons nieuws van de website gaan posten op onze twitter-pagina
Ook voor ons is de vakantieperiode weer voorbij en we zijn volledig uitgerust en klaar voor de nodige uitdagingen die ons te wachten staan in de komende periode. Natuurlijk is er in onze vakantie wat werk blijven liggen waarvan we al aangegeven hadden dat de deadlines wat later zouden liggen. Dit zijn de taken waarop we in de komende periode de hoogste prioriteit aan zullen geven om alles nog binnen een redelijke termijn tot een goed einde te brengen. We kunnen ook wel vaststellen dat onze professionaliseringsslag die we in het afgelopen jaar hebben gemaakt zijn vruchten heeft afgeworpen. Ook tijdens onze vakantieperiode heeft de techniek volledig zijn werk gedaan en zijn er helemaal geen problemen geweest. Ook onze planningen zijn allemaal gehaald en we hebben toch een aantal zeer enoverende projecten gedaan. Kortom we kunnen nu al terugkijken op een succesvol jaar. Het jaar is echter nog niet verstreken, dus gaan we er weer met volle moed tegenaan.
Communicatie is een van de belangrijkste onderdelen van het zakendoen in het algemeen. Dit blijkt echter erg vaak een hekel punt binnen organisaties. VitalCom biedt ondersteuning aan bedrijven om dit probleem aan te pakken. Zij bekijken samen met de onderneming hun marketingstrategie en de manier waarop wordt gecommuniceerd zowel binnen de organisatie als naar buiten toe. Het internet is een belangrijk onderdeel van het moderne communiceren. Vaak zullen klanten van VitalCom ook behoefte hebben aan een, al dan niet nieuwe, website. VitalCom heeft zelf geen webdevelopment en design in hun takenpakket, maar wil dit wel graag aanbieden aan hun klanten. Wij zijn dus een samenwerking aangegaan met VitalCom om ook hun klanten een plaatsje te geven op het wereld wijde web.
Inmiddels is het al weer een poosje geleden dat wij een doorlopend onderzoek zijn gestart naar de faciliteiten die paymentproviders te bieden hebben en wat de grote voordelen zijn voor de webwinkelier om gebruik te maken van een dergelijke serviceverlener. Paymentproviders zijn bedrijven die de brug slaan tussen een webwinkel, de batlingsinstantie en de consument. Dit onderzoek zal gewoon door blijven lopen, maar het leek ons wel tijd om de resultaten tot zover eens te publiceren. klik hier voor de volledige publicatie.
We verkopen natuurlijk voornamelijk maatwerk, maar toch vinden we het belangrijk om aan onze klanten te laten zien wat we in onze mars hebben. Natuurlijk staat op onze demo website wel een webshop en bezitten we ook nog diverse andere webshops, maar nu is het dan eindelijk tijd voor een e-commerce oplossing in onze belangrijkste showcase naar de buitenwereld: Deze website.
Voorlopig staat er nog maar één artikel in, maar ons online aanbod zal snel uitgroeien. Zo willen we ook onze hostingpakketten e.d. gaan aanbieden via deze weg.
Het leek mij een interessant experiment om eens zelf een community website te ontwikkelen. Geïnspireerd door het vele gebruik van Facebook om mij heen ben ik aan de slag gegaan met een website welke dezelfde look and feel heeft als Facebook. Het is zeker niet mijn bedoeling om Facebook na te maken, maar het is enkel een leuke aanvulling in ons portfolio en verder zou ik graag willen zien of er een lokale community kan ontstaan.
Ik had het domein http://Overpelt-Fabriek.be al geruime tijd in mijn bezit en wist niet goed wat ik hiermee moest gaan doen. Deze experimentele website leent zich prima voor een soortgelijk domein.
Toegankelijkheid van websites is iets wat wat absoluut promoten. In vrijwel iedere doelgroep, dus ook die van uw website zitten gebruikers met een beperking. Het gaat natuurlijk niet alleen om blinden of kleuren-blinden, maar ook bijvoorbeeld om senioren, doven, verstandelijk beperkten, enz. Laten ook vooral niet vergeten dat de beperkingen niet alleen maar fysiek hoeven te zijn. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld ook beperkt zijn door hard- of software of de omgeving waarin ze verkeren. We willen dus meer websites die het logo drempelsvrij kunnen dragen.
Dit alles heeft geleid tot het feit dat wij Edwin Witlox een certificeringstraject hebben laten afleggen. Hij mag zich nu specialist noemen op dit gebied en kan onze klanten voorzien van de juiste adviezen op zowel technisch als commercieel/marketing gebied.
Er is inmiddels zo veel te koop op het internet, maar toch blijven bedrijven investeren in een e-commerce oplossing voor hun bedrijf. Ook wij doen volop mee met deze ontwikkelingen. Niet alleen maar om een graantje mee te pikken van alle business die op internet wordt gedaan. We willen ook graag laten zien aan onze klanten wat er allemaal mogelijk is en wat wij in onze mars hebben. Redenen genoeg om nog een webwinkel te openen. Met ScorpionShop.nl hebben we een webshop ontwikkeld met meer dan 30.000 artikelen. Deze zijn allemaal ICT-gerelateerd of andere electronica.
We hebben er wederom een digitale speeltuin bij om de technische mogelijkheden van e-commerce tot het uiterste te testen.
Altijd zijn wij bezig om te kijken of er niet een manier is om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Afgezien van het feit dat wij reeds een zeer hooggewaardeerde serviceverlening hebben, zoeken we toch altijd verder om de concurentie voor te blijven. Ons dienstenpakket heeft al o.a. luxe hosting, support & ticket-systeem, advies bij add-on selectie, add-on development en nog veel meer. Dit dienstenpakket gan we nu ook nog uitbreiden met de Joomla! Update Service. Een uitgebreide omschrijving vindt u wanneer u hier klikt.
Heel Nederland staat op zijn kop. Elke dag komen er weer nieuwe oranje artikelen op de markt en bij een groot aantal artikelen in de winkels krijg je wel een of ander oranje product gratis. Nu willen wij daar graag aan mee doen, maar om nu bij een website een gratis petje te geven leek ons wat onnuttig. De mensen hebben inmiddels al een complete oranje garderobe verzameld en het is een dure tijd met al die feestjes om de voetbalwedstrijden heen. Daarom hebben wij een WK-aktie waarbij we de prijs extra interessant hebben gemaakt. Kijk maar eens op deze pagina.
Ook dit project loopt al geruime tijd. Onze bedoeling was om een andere vorm van marketing in te zetten om onze klanten te informeren over datgene waar wij in gespecialiseerd zijn. We willen graag via deze webshop onze producten aanbieden. In dit geval gaat het enkel en alleen om producten die wij als standaard betitelen. Webshops, websites en hostingpakketten vormen hierbij het assortiment. De website is bereikbaar via de volgende domeinnamen:
- www.GoedkopeWebshop.net
- www.GoedkopeWebshop.eu
- www.EenEigenWebsite.com
- www.EeneigenWebsite.net
- www.EenEigenWebsite.eu
- www.JeEigenDomein.be
- www.UwEigenDomein.be
Naast het aanbieden van onze producten willen we hier ook aantonen wat enkele van de mogelijkheden zijn van deze producten. Door gebruik te maken van relatief generieke domeinnamen kunnen we ook ons advertentiebeleid aanvullen met korte en pakkende teksten die de potentiële klant moet overtuigen om een bezoek te brengen aan onze website en vervolgens over te gaan naar de aanschaf van een eigen plaatsje op het wereld wijde internet.
Wanneer uw kind een feestje wil geven en je weet niet hoe je dit aan moet pakken, dan kun je contact opnemen met de Feestkamer. Zij zijn gespecialiseerd in kinderfeestje en weten precies wat er in die kleine breintjes omgaat. Zij verhuren ook kisten met zaken die alles bevatten om een kinderfeestje tot een succes te brengen. Buiten particuliere markt gaan zij ook de zakelijke markt bedienen. Hierdoor werd het tijd om de huidige website eens nieuw leven in te blazen. Hiervoor zijn ze bij ons terecht gekomen. Wij gaan deze nieuwe website voor hen ontwikkelen.
Eigenlijk is het natuurlijk helemaal geen nieuw project. Tovertaart is het bedrijf van mijn echtgenote. Ruim een jaar geleden heeft zij een nieuwe huisstijl aangenomen en aangezien zij over het algemeen geen voorrang heeft heeft de website nog op zich laten wachten. Nu is haar nieuwe atelier klaar en gaat ze nieuwe reclame campagnes starten. Het wordt nu dus echt wel tijd dat die nieuwe huisstijl eens wordt doorgevoerd in een nieuwe website.
Inmiddels hebben we al weer een aantal verschillende designs achter de rug. Aangezien mijn lieftallige echtgenote precies weet wat ze wil zijn we inmiddels in een ver stadium beland. De nieuwe website zal zeer binnenkort het levenslicht zien.
De letters SCS staan voor Super Cleaning Service. Dit is een schoonmaakbedrijf dat zich ook graag op het internet wil profileren. De eigenaresse heeft een zeer duidelijk beeld van hoe haar nieuwe website er uit moet komen zien. Aangezien het bedrijf nog geen duidelijk huisstijl had hebben ze ons gevraagd om tevens de grafisch uitwerking van hun logo te doen. De afbeelding die u links bovenaan dit bericht ziet is het uiteindelijke resultaat geworden.
Vooraf waren er wel duidelijke kleuren bepaald die zowel de website als het logo een verfrissende blik moeten geven. Deze fele blauwe kleur komt ook weer terug in de nieuwe website samen met een fris oranje. Dit geheel geeft een zeer schone look and feel.
De website is nog in ontwikkeling maar het uiteindelijke resultaat kunt u vinden op http://www.SuperCleaningService.nl
Buiten een financiële donatie voelden we ons geroepen om nog meer bij te dragen aan de noodhulp die moet worden geboden aan diegene die het hard nodig hebben. De mensen in Haiti hebben het op dit moment zeer zeker nodig. daarom hebben wij van Scorpion Computers & Software een module ontwikkeld voor Joomla waarmee u een banner op uw website kan plaatsen (met natuurlijk de link naar een website waar u kan doneren). Deze module kunt u gratis downloaden op http://demo.scorpioncomputers.nl
Afgelopen jaar zijn we behoorlijk gegroeid. Wanneer je meer klanten krijgt , dan krijg je automatisch ook meer vragen. We hebben daarvoor onlangs al onze FAQ sectie geopend en deze zal in de komende periode alleen maar groeien. We willen onze klanten echter ook nog op een professionele manier ondersteunen wanneer zij een vraag hebben. In het verleden ging alles gewoon per telefoon of per email, maar vanaf vandaag hebben we voor geregistreerde gebruikers van onze website een support sectie in gebruik genomen waarin zij in een professioneel systeem hun vraag kunnen stellen en het gehele verloop van de antwoorden en wedervragen blijven volgen. Een historie van de zogenaamde tickets wordt per gebruiker bewaard en de wederzijdse communicatie zal ook per email worden bevestigd.
De afgelopen periode is gebleken dat klanten steeds hogere eisen gaan stellen aan hosting. Dat is ook de reden waarom we nieuwe servers hebben ingezet om aan de hardwarematige kant van deze eisen te voldoen. Er zijn echter nog meer eisen en die gaan voornamelijk over de samenstelleing van het hosting pakket. Er is gewoonweg vraag naar meer, meer en nog eens meer. Omdat niet ieder bedrijf ervoor kiest om als grootverbruiker van dataopslag en verkeer een eigen server in te zetten hebben we daarom wederom een extra hosting pakket in ons assortiment opgenomen. Het extreme pakket bevat maarliefst 5Gb aan webspace en 200Gb aan dataverkeer (webtraffic) per maand. Voor de overige onderdelen van het pakket wijkt het eigenlijk niet af van het ultimate pakket, maar we hebben expliciet naar de vraag gekeken en onze overige pakketten zijn dusdanig compleet dat alleen nog de ruimte van belang bleek te zijn.
Met dit extreme pakket kunnen we zelfs de extreem veeleisende gebruiker een pakket aanbieden dat als een goed gesneden maatpak past. We zullen samen met onze klanten evalueren of een "eigen" server niet tot de mogelijkheden behoord omdat de grens tussen hosting en serverhosting hiermee wel wordt bereikt.
Het werd natuurlijk wel eens tijd, maar ook wij hebben nu de belangrijkste vragen van onze klanten in overzicht geplaatst en deze bieden wij aan onze geregistreerde gebruikers aan op deze website. De FAQ-sectie moet nog worden aangevuld, maar langzaam maar zeker zal deze database groeien tot een totaal systeem waarin onze klanten op het grootste deel van al hun vragen direct een antwoord kan vinden.
Dat is natuurlijk ook een van de belangrijkste redenen waarom we gekozen hebben voor deze FAQ's. De klanten moeten uiteindelijk zelf een antwoord gaan zoeken alvorenscontact op te nemen met onze telefonische helpdesk. Dit bespaard onze klanten veel geld en tijd en ons natuurlijk ook.
Er was geen enige onduidelijkheid ontstaan onder onze gebruikers waar ze naartoe moesten voor informatie of downloads van onze Joomla uitbreidingen. Daarom hebben we de demo- en de extensions- website samengevoegd. Nu kunt u op één plaats terecht voor zowel informatie over de plugin's, modules, componenten en templates die wij aan voor onze klanten ontwikkeld hebben en ook aanbieden aan de voltallige Joomla community.
Ook hebben we een demonstratie versie van Virtuemart met de statiegeld module (en andere betaalde uitbreidingen) geïmplementeerd om te demonstreren hoe het geheel functioneerd. In de anbije toekomst zal ook een shop worden gemaakt waarin men de betaalde uitbreidingen kan aanschaffen via internet.
De oude URL's werken nog wel allebei, maar leiden beide naar dezelfde website. De URL's zijn: http://extensions.scorpioncomputers.nl en http://demo.scorpioncomputers.nl
De eigenares van Salon Annabell is naar ons verwezen door een tevreden klant (Circus Pinilotta) en dat is natuurlijk de beste reclame die een bedrijf zich kan wensen. Het bedrijf is een schoonheidssalon, en deze mensen hebben zich al geruime tijd gerealiseerd dat een website nooit een overbodige luze is, zelfs niet voor een bedrijf dat zich voornamelijk richt op de particulieren markt en niets te beiden heeft aan dat een digitale vorm heeft.
In eerste instantie hebben wij voor dit bedrijf een evaluatie gedaan van hun bestaande website. Hierbij zijn we tot de conclusie gekomen dat deze website relatief heel erg bruikbaar was, maar dat deze niet meer aan moderne eisen voldeed. Een heel belangrijk element voor deze evaluatie was vindbaarheid. Search Engine Optimalisation (SEO) is niet onze specialiteit, maar we kunnen we een belangrijke rol spelen in de adviezen over deze materie. Hiervoor diend de bestaande website wel de nodige aanpassingen te ondergaan, en daar gaan we in de komende periode aan werken.
Om de website dynamischer te maken en om ervoor te zorgen dat de medewerkers van Salon Annabell zelf de content kunnen aanpassen gaan we in eerste instantie de bestaande website ombouwen naar Joomla.
In deze tijd worden websites ook steeds vaker vanaf een mobiel toestel bezocht. Niet alle mobiele toestellen kunnen een website weergeven zoals deze bedoeld is (zoals op uw PC). Het is dus zaak om een mobiele variant van een website op te leveren. Momenteel werken wij aan een plugin voor het Joomla CMS waarmee een mobiele website kan worden getoont. Tot die tijd hebben we gewwon een mobiele variant gemaakt.
Voor iedere website afzonderlijk moet worden bepaald welke informatie ze willen weergeven wanneer mensen via een mobiel toestel naar de website surfen. In het geval van Scorpion Computers & Software hebben wij ervoor gekozen om voorlopig alleen nog onze adresgegevens te tonen. Hiervoor hebben wij gekozen omdat wij van mening zijn dat de overige informatie voor de mobiele bezoeker van minder belang is. Indien gewenst door onze bezoekers zal meer informatie op de mobiele variant van de website worden geplaatst.
De mobiele website is te bereiken via http://m.ScorpionComputers.nl of http://mobile.ScorpionComputers.nl. De subdomeinen m. en mobile. zijn marktconforme voorvoegsels die door mobiele gebruikers steeds vaker als common use worden aanvraard.
Heel vaak krijgen we de vraag of één van onze Joomla uitbreidingen op een website staat zodat ze hem kunnen bekijken voordat ze overgaan tot download en implementatie op hun eigen website. Hiervoor hebben we nu een oplossing gecreeerd. We hebben een demonstratie website in de lucht gebracht waarop alle extensions zullen gaan functioneren. Ook kunt u hier direct onze templates in werking zien. Er is op deze website een zogenaamde template changer geinstalleerd waarmee u snel en effectief kunt wissleen tussen de diverse templates die wij aanbieden. De demonstratiewebsite kunt u vinden op http://demo.scorpioncomputers.nl
Omdat hosting naar een hoger level wordt getrokken binnen Scorpion Computers & Software vinden wij het belangrijk om ook ons dienstenpakket uit te breiden. Omdat steeds meer klanten alleen maar hosting willen afnemen en gebruik willen maken van het content management systeem Joomla bieden we vanaf vandaag ook een aantal gratis basis templates aan. Hiermee onderscheidt u direct uw website van die van anderen door geen gebruik te maken van de standaard weergave die Joomla biedt.
De templates zijn binnenkort via onze exstensions website (http://extensions.scorpioncomputers.nl) te downloaden.
Tegenwoordig heeft de internetgebruiker steeds meer mogelijkheden om gebruik te maken van foto's in een hoge kwaliteit en zelfs filmpjes. Webdesigners spelen daar goed op in en de huidige generatie websites wordt alsmaar interactiever. Hierdoor ontstaat ook de vraag naar uitgebreidere hostingpakketten. Dat is precies de reden waarom we vanaf vandaag 2 extra pakketten aan ons spectrum van hostingdiensten hebben toegevoegd. Het betreft hier een Premium en een Ultimate pakket. De voornaamste verschillen zijn voornamelijk de hoeveelheid dataopslag en dataverkeer. We hebben deze twee nieuwe pakketten in samenspraak met een groep klanten samengesteld en er een mooie concurerende prijs aan gekoppeld.
Persoonlijk vind ik het fantastisch wat de eigenaar van Hobby Computers in Vught allemaal doet. Deze 78-jarige man heeft achter zijn woonhuis zijn schuur omgebouwd tot een computershop. De helft is technische dienst en de andere helft is de showroom. Hier bouwt, repareerd en verkoopt hij nieuwe en gebruikte systemen en onderdelen. Ook ontwerpt en bouwt hij helemaal zelf jukeboxen die computergestuurd zijn. Meer hierover vind je terug op een andere website die wij voor hem hebben ontwikkeld www.hbjukeboxen.nl.
Deze man (Leo Klokgieters) is een echte handelaar die altijd op zoek is naar de spreekwoordelijke 'krenten in de pap'. Ik heb hem daarom weten te overtuigen dat een webshop een nuttige uitbreiding is van zijn bedrijf. We hebben voor hem een nieuw logo ontworpen en gaan nu aan de slag met een webshop.
We komen er natuurlijk niet mee weg om zelf ook niet regelmatig een vernieuwde website te introduceren. Vanaf vandaag is dat dus het geval.
Het ontwerp van de website zal tevens als nieuwe huisstijl worden doorgevoerd. De vernieuwde website is niet meer gemaakt in .Net, maar ook voor ons eigen bedrijf maken we nu gebruik van Joomla. Dit is een zeer bewuste keuze omdat het meerendeel van de werkzaamheden die we in deze periode doen zijn webdesign opdrachten waarbij we Joomla als basis gebruiken. Onze eigen website fungeerd natuurlijk als een soort van etalage, een afspiegeling van een deel van onze capaciteiten.